Wednesday, 18 December 2024

Rahogata Sutta

Rahogata Sutta

ALLEEN

Toe het 'n sekere monnik na die Boedda gegaan en by aankoms, nadat hy voor hom neergebuig het, eenkant gesit. Terwyl hy daar gesit het, het hy vir die Boedda gesê: "Netnou, Heer, terwyl ek alleen in afsondering was, het hierdie gedagtegang in my bewustheid ontstaan: 'Drie gevoelens het Boedda van gepraat: 'n gevoel van plesier, 'n gevoel van pyn (stres) en 'n gevoel van nie-plesier en nie-pyn nie. Dit is die drie gevoelens waarvan die Geseënde Een praat. Maar die Boedda het ook gesê: "Wat ook al gevoel word, kom onder spanning (pyn)." Nou in watter verband is dit deur die Geseënde Een gesê: "Wat ook al gevoel word, kom onder spanning (pyn)?"

"Uitstekend, monnik. Uitstekend. Hierdie drie gevoelens het ek van gepraat: 'n gevoel van plesier, 'n gevoel van pyn (stres), en 'n gevoel van nie-plesier of nie-pyn nie. Dit is die drie gevoelens waarvan ek gepraat het. Maar ek het ook gesê: 'Wat ook al gevoel word, kom onder spanning (pyn).' Dit het ek eenvoudig gestel in verband met die onstabiliteit van versinsels. Dit het ek eenvoudig gesê in verband met die aard van versinsels om te eindig ... in verband met die aard van versinsels om weg te val ... om te verdwyn... om op te hou... in verband met die aard van versinsels om te verander.

"En ek het ook die stap-vir-stap staking van versinsels geleer. As 'n mens die eerste jhana bereik het, het spraak opgehou. Wanneer 'n mens die tweede jhana bereik het, het gerigte denke en evaluering opgehou. Wanneer 'n mens die derde jhana bereik het, het die wegraping opgehou. Wanneer 'n mens die vierde jhana bereik het, het in-en-uit asemhaling opgehou. Wanneer 'n mens die dimensie van die oneindigheid van ruimte bereik het, het die persepsie van vorms opgehou. Wanneer 'n mens die dimensie van die oneindigheid van bewussyn bereik het, het die persepsie van die dimensie van die oneindigheid van ruimte opgehou. Wanneer 'n wese die dimensie van leegheid bereik het, is die persepsie van die dimensie van die oneindigheid van bewussyn het opgehou (geëindig).

Wanneer 'n wese die dimensie van nie-persepsie of nie-persepsie bereik het, het die persepsie van die dimensie van leegheid opgehou. Wanneer 'n mens die beëindiging van persepsie en gevoel bereik het, het persepsie en gevoel opgehou. Wanneer 'n monnik se uitvloeisels geëindig het, het passie opgehou, afkeer het opgehou, dwaling het opgehou.

"Dan, monnik, het ek ook die stap-vir-stap stilmaak van versinsels geleer. As 'n mens die eerste jhana bereik het, is spraak stil. Wanneer 'n mens die tweede jhana bereik het, is gerigte denke en evaluering stilgemaak. Wanneer 'n mens die derde jhana bereik het, is die wegraping stil. Wanneer 'n mens die vierde jhana bereik het, is in-en-uit asemhaling stilgemaak. Wanneer 'n mens die dimensie van die oneindigheid van ruimte bereik het, is die persepsie van vorme stilgemaak. Wanneer 'n mens die dimensie van die oneindigheid van bewussyn bereik het, is die persepsie van die dimensie van die oneindigheid van ruimte stilgemaak. Wanneer 'n mens die dimensie van leegheid bereik het, is die persepsie van die dimensie van die oneindigheid van bewussyn stilgemaak. Wanneer 'n mens die dimensie van nie-persepsie of nie-persepsie bereik het, is die persepsie van die dimensie van leegheid stilgemaak. Wanneer 'n mens die beëindiging van persepsie en gevoel bereik het, is persepsie en gevoel stilgemaak. Wanneer 'n monnik se uitvloeisels geëindig het, is passie stilgemaak, afkeer is stil, dwaling is stil.

"Daar is hierdie ses kalmtes. As 'n mens die eerste Jhana bereik het, is spraak kalmeer. Wanneer 'n mens die tweede jhana bereik het, is gerigte denke en evaluering gekalmeer. Wanneer 'n mens die derde jhana bereik het, is die wegraping gekalmeer. Wanneer 'n mens die vierde jhana bereik het, is in-en-uit asemhaling kalmeer. Wanneer 'n mens die beëindiging van persepsie en gevoel bereik het, is persepsie en gevoel kalmeer. Wanneer 'n monnik se uitvloeisels geëindig het, is passie gekalmeer, afkeer is gekalmeer, dwaling is gekalmeer."



Lord Jesus be praised. 18 August 2024











































When one has attained the dimension of neither-perception nor non-perception, the perception of the dimension of nothingness has ceased. When one has attained the cessation of perception and feeling, perception and feeling have ceased. When a monk's effluents have ended, passion has ceased, aversion has ceased, delusion has ceased.

"Then, monk, I have also taught the step-by-step stilling of fabrications. When one has attained the first jhana, speech has been stilled. When one has attained the second jhana, directed thought and evaluation have been stilled. When one has attained the third jhana, rapture has been stilled. When one has attained the fourth jhana, in-and-out breathing has been stilled. When one has attained the dimension of the infinitude of space, the perception of forms has been stilled. When one has attained the dimension of the infinitude of consciousness, the perception of the dimension of the infinitude of space has been stilled. When one has attained the dimension of nothingness, the perception of the dimension of the infinitude of consciousness has been stilled. When one has attained the dimension of neither-perception nor non-perception, the perception of the dimension of nothingness has been stilled. When one has attained the cessation of perception and feeling, perception and feeling have been stilled. When a monk's effluents have ended, passion has been stilled, aversion has been stilled, delusion has been stilled.

"There are these six calmings. When one has attained the first jhana, speech has been calmed. When one has attained the second jhana, directed thought and evaluation have been calmed. When one has attained the third jhana, rapture has been calmed. When one has attained the fourth jhana, in-and-out breathing has been calmed. When one has attained the cessation of perception and feeling, perception and feeling have been calmed. When a monk's effluents have ended, passion has been calmed, aversion has been calmed, delusion has been calmed."









Then a certain monk went to the Blessed One and, on arrival, having bowed down to him, sat to one side. As he was sitting there he said to the Blessed One: "Just now, lord, while I was alone in seclusion, this train of thought arose in my awareness: 'Three feelings have been spoken of by the Blessed One: a feeling of pleasure, a feeling of pain (stress), and a feeling of neither pleasure nor pain. These are the three feelings spoken of by the Blessed One. But the Blessed One has said: "Whatever is felt comes under stress (pain)." Now in what connection was this stated by the Blessed One: "Whatever is felt comes under stress (pain)?"



"And I have also taught the step-by-step cessation of fabrications. When one has attained the first jhana, speech has ceased. When one has attained the second jhana, directed thought and evaluation have ceased. When one has attained the third jhana, rapture has ceased. When one has attained the fourth jhana, in-and-out breathing has ceased. When one has attained the dimension of the infinitude of space, the perception of forms has ceased. When one has attained the dimension of the infinitude of consciousness, the perception of the dimension of the infinitude of space has ceased. When one has attained the dimension of nothingness, the perception of the dimension of the infinitude of



ALLEEN


Toe het 'n sekere monnik na die Geseënde gegaan en by aankoms, nadat hy voor hom neergebuig het, eenkant gesit. Terwyl hy daar gesit het, het hy vir die Geseënde gesê: "Netnou, Here, terwyl ek alleen in afsondering was, het hierdie gedagtegang in my bewustheid ontstaan: 'Drie gevoelens is deur die Geseënde gepraat: 'n gevoel van plesier, 'n gevoel van pyn (stres) en 'n gevoel van geen plesier of pyn nie.

No comments:

Post a Comment